mandag 23. mars 2009

Hekle vognteppe selv!

Foto (c) Prinser & Prinsesser

Sort i halvstaver! Skjermer godt for solen med mørk farge og små hull, men slipper likevel inngodt med luft. Min lille prinsesse trenger et vognteppe og personlig er jeg ikke så opptatt av å klassifisere prinser i lyseblått og prinsesser i rosa. Så, her er det lyseblå vognteppet til prinsessen (!) i ferd med å byttes ut i sort! Jeg hekler i rimelig ullgarn i fra Nille: Østlandsgarn. Heklenål nr 3,5.

Det er bare å legge opp så mange masker som du ønsker og hekle så langt du vil! Kjempeenkelt. Kanskje noe tidkrevende, men absolutt verdt det! Jeg har tidligere strikket et tilsvarende teppe, som ble borte en gang gutta var på tur. Teppet var umulig å finne igjen på trilleruta, så mon tro om det ikke skulle tas som et kompliment... Hvem har rappet vognteppet mitt? Sorte er jo ikke å få tak i...

Følg med videre. Jeg har noen idéer til pynting av teppet... Kanskje dukker det opp noen flere bilder til inspirasjon!

Hilsen Prinser & Prinsesser

- Irene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar