fredag 9. april 2010

Sy i himmelblått til prinsessen!




Bilde (c) Prinser & Prinsesser

Da har jeg sydd dere! En romantisk bluse i himmelblått Tilda stoff til en liten pike. Å sy er for meg litt som å hoppe ut i vannet uten å kunne svømme. Noen ganger må jeg være kreativ og padle litt småfebrilsk rundt løsningene når jeg ikke forstår hva som egentlig skal gjøres, eller så må jeg ringe mamma (som jo er hyggelig, men litt nedtur). Men, denne nydelige blusen her skjønner dere, den klarte selv jeg å sy! Og fin ble den og! (Synes i hvert fall jeg da). Det henger jo ikke alltid helt sammen. Kanskje får man til syingen, men så blir resultatet ikke akkurat slik man forventet. (For langt, for trangt eller for kort eller rart!) Tipset er boken ”Sy til barn” av Rikke Misciattelli. Den inneholder mønstre til ulike barneklær fra 1-4 år. (Ja, også forklekjole om du lurer på det!). Jeg lånte boken på biblioteket, men du får den kjøpt for eksempel her: Bokkilden


Bilde (c) Prinser & Prinsesser

Bilde (c) Prinser & Prinsesser


Bilde (c) Prinser & Prinsesser


Bilde (c) Prinser & Prinsesser

1 kommentar:

toves sammensurium sa...

OJsann så flink du er! Den blusen ble jo bare helt nydelig,og jeg er sikker på den gir en ekstra god følelse når du har gjort alt selv ja.........kjekkeste det,ikke sant?
Skjønne trulte du har - håper syingen gir mersmak for dette var fint!!!!!
God helg til deg og dine :)

Legg inn en kommentar