mandag 26. april 2010

Patina på ekte vis

Bilde (c) Prinser & Prinsesser





I nettbutikken er det blant annet et lekeservice i emalje, med masser av tilbehør. Jeg har fått noen spørsmål om fargevariasjonene (og jeg må innrømme jeg selv har undret), da kantfargen kan variere fra sort til blått, og alt i mellom og gjerne begge deler. Jeg har derfor tatt en prat med produsenten. Her er hva jeg har fått vite: Fargevariasjoner, ujevnheter og gjerne litt patina i emaljen har faktisk alltid forekommet på emaljeprodukter med denne produksjonsmåten. Lekeservicet og de tilhørende produktene er rett og slett produsert på gammelt vis. Derfor slike skjønnhetsfeil, som er å regne som helt naturlige. Jeg vet ikke hva du synes men kanskje er det nettopp hva som gir det koselige preget? Litt shabby chic og landstil?

Bildet er forøvrig tatt i fra lekestuen på sommertorpet. Munker ble stekt i mengder på den gamle vedfyrte mini-kjøkkenovnen. Ja, for alt på bildet er jo mini... koppene, tallerknene, glassene - og også munkene...



(Oppdatering: Lekeservicet er dessverre utgått)

Se gjerne hva annet som finnes i nettbutikken til Prinser & Prinsesser




1 kommentar:

Anonym sa...

Finner ikke dette emaljekoppestellet i nettbutikken, er det utsolgt?

Legg inn en kommentar