mandag 14. september 2009

Lekestue (utvendige detaljer)!

Junior ønsket seg pipe, utelampe, ringeklokke, blomsterkasser og postkasse! Pipa er en miniatyrutgave av pipen på hovedhuset - murt i gamle sotete murstein! Steinene er plukket ned i fra den gamle pipen på hovedhuset. Den var ikke lengre spesielt tett og måtte skiftes ut. Vannkannen med polkadotter bare MÅTTE jeg kjøpe, enda så dyr den var. Den bryter litt med resten og blir som en prikk over i'en!














Alle bildene (c) Prinser & Prinsesser

8 kommentarer:

Helene sa...

Nydelig :o) Vi har "hytte" i Setskog, og om et par år vil jeg bygge noe lignende der og hive bort den kjedelige "maxbo-dukkestua" vi har stående mellom husene der!

Dette var inspirerende!

Prinser og Prinsesser v/ Irene Brenna sa...

Hei Helene

Mange takk for kommentar. Du får følge med i 'neste episode' - jeg har flere godbiter å by på i interiøret! ;-) Jeg kan for eksempel gi et lite hint om at pipa faktisk ikke bare er til pynt! ;-)

www.spinella.blogg.no sa...

Denne var jo bare kjempenydelig!! Kjøpte dere et byggesett eller bygde dere den selv?

Anonym sa...

Kjempe koselig lita stue... :) Så flinke dere har vært.

Hilsen Maren

Prinser og Prinsesser v/ Irene Brenna sa...

Svar til Spinella:

Vi bygget selv (dvs med hjelp av snekkere). Jeg klarte ikke å finne noen ferdigmodul som passet i stilen... - dessverre, for det hadde vært mye billigere! Men, nå har vi ihvertfall en lekehytte som kan stå i hundrede år! Bygger man selv, blir det jo gjerne mye mer solid. Denne er også isolert, så den kan brukes vinterstid! (Må bare kjøpe en liten barnevennlig panelovn). Vi tenkte det var litt kjekt siden den står på hytta hvor vi ikke er til daglig. Ellers blir det jo fort til at lekestuen ikke blir benyttet så mye... - så korte sommere som vi har her i Norge!

Christine Louise sa...

Nyydelig :) Heldige småbarn :)

Klem fra meg..

marita sa...

Utrolig flott lite hus, kan tenke meg minsten er stolt ;) Bloggen deres er virkelig til inspirasjon :)

Matpakkemamma sa...

Oi oi, det var virkelig lekestuenes Rolls Royce modell, det der! Virkelig flott og inspirerende (selv om mine barn nok får ta til takke med telt, hehehe).

Legg inn en kommentar