lørdag 15. august 2009

ANBEFALING: God leksepultstol for små prinser og prinsesser



Ja, da nærmer vi oss skolestart! Jeg har nemlig en liten spent prins som skal begynne på skolen i år! Anbefaler på det sterkeste Casper-stolen fra Kinnarps for små prinser og prinsesser. Litt dyrere, men alt for at barnet skal sitte godt når lekser skal gjøres. Jeg hadde først tenkt å kjøpe en arbeidsstol på Ikea. De har jo mange kuule å velge imellom til gode priser, men så kom til å tenke på at lillegutt da blir sittende å dingle med bena på en alt for høy stol. Det er vel egentlig ikke spesielt anbefalt med tanke på blodomløpet. Jeg begynte derfor å lete etter en stol med brett til bena. Det var ingen lett sak. Det eneste jeg fant var tripp-trapp-stolen, inntil jeg omsider snuste opp Casper-stolen! Den har jo akkurat det jeg er på jakt etter. Den har nemlig et fotbrett! Justerbart! Både setet og fotbrettet kan da justeres etter barnets størrelse. Det er jo helt supert! En annen fin ting er at stolen IKKE har hjul, og står dermed godt og stødig. En liten 6-åring trenger da ikke å bruke all sin konsentrasjon på å holde stolen på plass når han lener seg over skolebøkene. Hele stolen kan også løftes opp og henges på pulten. (Kjekt når man vasker og støvsuger!). Kinnarps selger nok denne stolen mest til skoler, men man kan også få kjøpt den privat. Prisen ligger på litt i overkant av tusenlappen. Man kan også kjøpe med en liten kurv til å ha bakpå (kjekt sted å oppbevare skoleranselen). Mer informasjon om Casper-stolen til Kinnarps finner du her: http://www.kinnarps.com/ (under skoleprodukter).

2 kommentarer:

Lykkeliten sa...

Tusen takk for tipset om denne stolen!
Min "lille" datter skal begynne på ungdomsskolen i morgen, og bekymrer seg veldig for størrelsen på pulten hun får.
Når man er 20 cm mindre enn klassekameratene sine, er det ikke spesielt kult å få hentet opp en liten pult fra barneskolen, men ikke morsomt å dingle med bena fra en stor stol heller.
Det spørs nok om ikke vi kjøper en slik som dette til henne!

Prinser og Prinsesser v/ Irene Brenna sa...

Hei 'Lykkeliten'

Bare hyggelig å kunne være behjelpelig. Skulle nesten tro jeg var kjøpt og betalt av Kinnarps, så varmt som jeg snakker om den stolen, men det er jeg altså ikke :-) Håper dere finner ut av det! Jeg er veldig glad for at jeg fant denne stolen til junior!

Legg inn en kommentar