mandag 7. mai 2012

Stuen på sommertorpet...






Noen bilder i fra stuen på sommertorpet. En blanding av nytt og gammelt i en forholdsvis rendyrket hvit landstil. Gjett om jeg ønsker meg en 'prinsesseovn'! Jeg skulle også ønske jeg klarte å finne bokhyllekoden!  Jeg har kommet frem til at alle bøker må ha hvitt omslag (etter IKEAs idé), lengre har jeg ikke kommet. Ellers må nevnes at det til tidere kan være en kamp om godstolen! Tingen er å dra frem eventyrboken for barna, da er man selvskreven! Den gamle kista rommer blant annet torpets kjære Scrabble og noen av mine gamle puslespill som minstemann elsker! Kista stod opprinnelig på sommertorpet, og har blitt møysommelig skrubbet og pusset, utvendig som innvendig. Jeg  husker ikke lengre riktig hvordan den så ut, men har noen fjerne minner om noe rødt og en skrekkelig skitten og ekkel stand. Jeg fikk ikke lov til å male den! Den lille krakken ved siden av benken snekret jeg på sløyden i sin tid. Den malte jeg derimot som jeg ville. Over det lille bordet henger det en mangearmet lysestake. Den er kanskje ikke så lett å få øye på her. Det jeg kanskje liker aller best i stuen er det nydelige maleriet av den unge danseren. Det ble i sin tid kjøpt av kunstneren selv på Søndagsmarkedet i Brenneriveien i Oslo, Marianne Sandstø.