tirsdag 8. mai 2012

Soveloft på sommertorpet...





Her er noen bilder i fra loftet på sommertorpet. Et mørkt råloft med muggen sagflis i gulvet, råtne fliser i taket, flaggermus og ekornrede (!) er forvandlet til et lyst soveloft, med 3 alkover på rad, et 'prinse/prinsesserom' to lekekott, og mange andre oppbevaringskott. Jernsengen er en IKEA-seng kjøpt i duplikat, for å oppnå 'nødvendig' symmetri. Sengen er egentlig noe forskjellig i utformingen øverst og nederst. Ved å kjøpe to stykker kunne jeg sette i sammen to like deler så begge endene ble like. Hvilket betyr at jeg har en seng, litt annerledes, til overs! Jeg finner nok en plass... Kanskje i altelieret som sitteplass/gjesteseng? Skyvesengen er solgt som barneseng, men den har full lengde. Jeg har bare trukekt den litt sammen på loftet for at den ikke skal ta så mye plass i det lille rommet når ingen sover i den.

Det har vært en kjempejobb å restaurere loftet. Bare å spa ut all den gamle sagflisen (opprinnelig isolasjonsmateriale) var tidkrevende. Det har vært godt å ha gode medhjelpere! To vinduer er satt inn i hver sin ende av loftet. Brannøvelse med barna er planlagt. Da skal brannstiger og høydeskrekken testes! Jeg undres fælt på om vinduene er store nok, eller om de må byttes til større...