onsdag 9. mai 2012

Etter og før...







Endelig malt! Det er noe med det, at leker og rot oppnår en litt annen aksept (hos husfrua) når fargen ikke skjærer i øynene... Nå har denne trallen torturert meg i årevis med sine ytterst grelle farger. For det første har jeg aldri likt den spesifikke gulfargen, separat sett. For det andre finnes det ingen mer udelikat fargekombinasjon enn gult og rødt! Det er grunner til at McDonalds bruker nettopp denne fargekombinasjonen, for å si det slik. Det dreier seg overhodet ikke om estetikk, men fargepsykologi. Utover at McDonalds fanger oppmerksomhet med farger øyet oppfatter raskest, besørger fargekombinasjonen også turnover på kundemassen i lokalet! Så snart kunden er ferdig med å spise, vil han føle for å gå... faktisk påvirket av disse fargene! (Og et par andre hemmelige triks McDonalds har på innerlomma)!  Utrolig, men sant. Hvilket betyr, at når denne gulrøde trallen har stått lengre fremme enn tiden det tar å fortære en hamburger, så er den nærmest som tortur (for mor) å regne!

For ordens skyld må jeg legge til at dette ikke er ment som noen dårlig reklame for Brio altså. Nærmest tvert i mot. Til tross for fargen, er trallen så kjær og holdbar at den har gått i arv i fra den ene til den andre i en lang årrekke. Brio kjører også nå andre farger på disse trallene sine. Jeg lurer på om det ikke er noen design-endringer også?


PS. Ikke glem giveaway-konkurransen! Trekning fredag! Skynd deg å være med! Les mer:

 Giveaway-konkurranse hos Prinser & Prinsesser.